Wybór domeny

Wybór domeny

Wybierając nazwę dla naszej nowej domeny musimy zastanowić się nad dwoma kryteriami:


  • wybór nazwy własnej lub słowa kluczowego
  • wybór domeny globalnej lub krajowej

Przede wszystkim należy zastanowić się nad tym, do kogo kierujemy nasza stronę. Jeżeli nasza firma ma zasięg krajowy, ma już ugruntowaną pozycję i jej nazwa jest łatwo rozpoznawalna najlepiej będzie użyć w domenie nazwy naszej firmy. Należy jednak pamiętać, że im nazwa krótsza tym lepsza. Trzeba więc unikać domen w stylu janpol-jankowalski-ispolka.pl i stosować raczej pojedyncze słowa, czyli np. janpol.pl.

Jeśli jednak nasza firma oferuje jakiś konkretny, unikalny produkt, lepiej będzie użyć w domenie słowa kluczowego (uzyskamy dzięki temu wyższą pozycje w wyszukiwarkach, np. google), czyli np. statkikosmiczne.pl.

Wybór słowa kluczowego jako domeny sprawdza się także w przypadku firm nastawionych na lokalnych klientów, czyli np. kominki.warszawa.pl.

Zastanawiając się nad drugim kryterium musimy wiedzieć że na rynku globalnym najbardziej prestiżową domeną jest domena .com, natomiast w granicach naszego kraju najbardziej elitarne są domeny .pl. Największą wartość na rynku internetowym mają domeny najwyższego poziomu (TLD - Top Level Domains) czyli np. .com, .pl czy .net. Na domeny niższego poziomu powinniśmy się decydować tylko wtedy gdy domeny TLD są już zajęte lub ich odkupienie jest zbyt drogie. Należy jednak wiedzieć, że ilość zarejestrowanych domen z końcówką .com jest największa i najtrudniej znaleźć tu ciekawą domenę.

Dostępność domeny można sprawdzić np. tutaj:
http://nazwa.pl/domeny-rejestracja-domen.html

<-- pozostałe artykuły