Tani marketing – czyli prosta i skuteczna reklama na początek

Tani marketing – czyli prosta i skuteczna reklama na początek

Niestety stwierdzenie, że dobrego produktu nie trzeba reklamować nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Jakkolwiek dobry produkt jest podstawą skutecznego marketingu, bez reklamy i marki nie ma szans na sukces. Niestety małe firmy nie mają wystarczających funduszy na wielkie kampanie reklamowe. Poniżej przedstawię kilka rad, które pomogą stworzyć podwaliny pod solidną markę i z pewnością zwiększą obroty.


  • Tworzenie spójnej koncepcji marki.
    Trzeba zastanowić się, do kogo mają być skierowane działania marketingowe i jaki ma być wizerunek naszych produktów. W kampaniach reklamowych najbardziej uznanych marek można zauważyć trend do dążenia do jednego celu we wszystkich przejawach marketingu. Przykładowo Apple kreuje się na firmę dla młodych ludzi z poczuciem dobrego smaku, Google na firmę ustalającą standardy i tworzącą lepszy świat, a browar Guinness ukazuje swoje piwo jako produkt dla oryginalnych i czerpiących z życia to, co najlepsze ludzi sukcesu.

  • Stworzenie wyglądu marki
    Pod tym pojęciem ukryłem motyw, który towarzyszy wszelkim działaniom związanym z reklamą. Stworzenie spójnego stylu dla logotypu, wizytówek, ulotek, spotów, banerów pozwoli uczynić markę rozpoznawalną na pierwszy rzut oka.
  • Stworzenie wizerunku w internecie
    Naturalne dla ludzi lenistwo sprawiło, że teraz zdecydowana większość zaczyna poszukiwanie od najprostszego sposobu – od szukania w internecie. Strona internetowa jest zazwyczaj pierwszym kontaktem potencjalnego klienta z firmą. To, jak firma zaprezentuje się na stronie, może mieć wpływ na to, czy będzie chciał nawiązać współpracę.

  • Reklama
    Reklamować produkt lub usługę można na wiele sposobów. Niewątpliwie, każdy ambitny przedsiębiorca musi się zmierzyć ze światem reklamy. Działania reklamowe muszą być przemyślane: zgodne z wizerunkiem firmy, oraz z jej stylem. Do najtańszych i najprostszych należą: rozdawanie ulotek, udział w targach, reklamy w radiu, czy spoty w lokalnej telewizji. Ostatnio jedną z najskuteczniejszych form reklamy stała się reklama w internecie. Może ona przejawiać się na wiele sposobów. Banery w różnych serwisach, szczególnie tych lokalnych, reklama w wyszukiwarkach (Google Adwords), artykuły sponsorowane na blogach. Nową formą reklamy w internecie jest tzw marketing wirusowy. Polega on na stworzeniu swego rodzaju nowego zjawiska popkulturowego. Najczęściej udaje się to poprzez stworzenie ciekawego spotu reklamowego, który poprzez fora dyskusyjne oraz pocztę pantoflową trafi do setek tysięcy, a nawet milionów użytkowników. Taka kreatywna reklama zostanie zapamiętana na długo przez potencjalnych klientów.

<-- pozostałe artykuły